Monday, May 19, 2008

Suami lemah tenaga batin, isteri cari lelaki lain

USIA perkahwinan selama 12 tahun ternyata tidak memberi sebarang makna apabila suami tidak lagi mampu memberikan nafkah batin kepada isterinya. Itulah terjadi kepada seorang lelaki, Zamri (bukan nama sebenar), 45, apabila dia mengalami masalah mati pucuk.

Zamri mula mengesan masalah tersebut selepas lapan tahun mendirikan rumah tangga. Sejak mengetahui kelemahannya itu, dia sudah berusaha merata-rata tempat tetapi tetap tidak berjaya.

Sebenarnya Zamri meiliki segala-galanya. Dia seorang yang kacak, kaya dan berkedudukan tinggi. Namun dia tetap tidak dapat menghalang niat isterinya ketika wanita itu meminta cerai setelah 4 tahun tidak memperolehi nafkah batin dari Zamri.

Marah, kecewa dan sedih. Itulah yang dialami oleh Zamri ketika mendapati isterinya berkahwin dengan orang lain selepas beberapa bulan diceraikan. Tetapi Zamri perlu menerima kenyataan tersebut walaupun agak pahit untuk ditelan.

Setelah puas mencari, Zamri akhirnya menemui Mohd Nor yang diperkenalkan oleh seorang rakannya. Dia benar-benar terkejut setelah mendapati masalahnya berjaya dipulihkan hanya selepas menjalani beberapa siri rawatan.

Andainya dia menemui Mohd Nor lebih awal, sudah tentu rumah tangganya berjaya diselamatkan. Tetapi Zamri bersyukur kerana masalah itu telah berjaya mengukur tahap kesetiaan isterinya. Zamri mendirikan rumah tangga tidak lama selepas masalahnya berjaya dipulihkan.

SELEKSI, 1 Jun 2008

3 comments:

Unknown said...

Menarik baca kisah ni tetapi sukar untuk buat penilaian. Saya pernah beberapa kali menghantar kawan-kawan berubat dalam kes lemah syahwat ni. Menurut pendapat pengamal traditional selatan tanah air, Ustaz Adi Wijaya yang tinggal di Kampong Belahan Tampok, Rengit, Batu Pahat dan mengajar di daerah pontian, masaalah lemah syahwat ini bukan menyerang lelaki sahaja tetapi perempuan juga boleh kena masaalah lemah syahwat yang dikenali dengan dingin seks. Berbagai punca boleh mengakibatkan lemah syahwat seperti pemakanan, urat, darah, mental dan tak kurang juga masaalah yang berpunca dari ilmu hitam ataupun sihir. Lain masaalah lain cara rawatannya, jadi kenalah jumpa mereka yang pakar. Kita wajib yakin, setiap penyakit itu dating dengan takdir Ilahi tetapi sebagai mahluk kenalah berusaha ikhtiar mencari penawar (ubat). Nasihat saya untuk kebaikan bersama, berhati-hatilah memilih pakar perubatan tradisional dalam masyarakat hari ini….

Unknown said...

Assalamualaikum..ada lagi ka encik rawatan ni..kalau ada saya nak Cuba..

Abby said...

Ada tak ubat pemati syahwat perempuan? Ubat lelaki mcm mitos je